Suomen suosituimpiin rap-artisteihin lukeutuva Cledos on aloittanut yhteistyön McDonald’sin kanssa. Kampanja-aikana 29.4.–16.6. Suomen McDonald’s-ravintoloissa on saatavilla Cledoksen kehittämä ateria ”Cledos Meal”. Se pitää sisällään Cledoksen tuunaaman Cledos Beef -hampurilaisen, ison Sprite Zeron, normaalit ranskalaiset ja hapanimelädipin. Kampanjaan sisältyy myös McDonald’sin mobiilisovelluksen käyttäjille maksuton Cledoksen striimattu keikka perjantaina 4.6.2021 kello 20–21.
”Oon aina rakastanut Mäkkäriä ja jopa maininnut sen mun biiseissä jo vuodesta 2017 lähtien. Mäkkäri lähestyi mua tällä idealla ja tiesin heti, et haluun olla mukana ja että yhteistyöstä tulisi hieno juttu. Tykkään tehdä asioita isosti ja suunnitella kokonaisuuksia, joten yhteistyö just Mäkkärin kanssa tuntui oikealta!”, Cledos hehkuttaa.
Sprite kuuluu Cledos-ateriaan paitsi raikkaan maun vuoksi, myös siksi, että Sprite on kansainvälisesti tehnyt yhteistyötä rap-artistien kanssa jo yli 30 vuotta. Vuosikymmenien kuluessa lukuisat hiphopin ikoniset artistit niin Amerikassa kuin sen ulkopuolellakin ovat tehneet yhteistyötä Spriten kanssa.
”Modernissa markkinoinnissa erilaiset yhteistyökuviot vaikuttajien kanssa ovat tärkeä osa keinovalikkoa. Olen todella innoissani Cledos-yhteistyöstä, sillä sen lisäksi, että Cledos ja McDonald’s sopivat erinomaisen hyvin yhteen, Cledos on myös ollut mukana suurella intohimolla ja isolla energialla alusta alkaen. Uskon, että Cledos Meal saavuttaa suuren suosion ennen kaikkea pääsegmenttimme, mukavuudenhaluisten digiaktiivien keskuudessa”, sanoo Suomen McDonald’s-ketjun markkinointijohtaja Mats Nyström.
Cledoksen omintakeinen soundi, persoonallinen tyyli ja itsevarmuutta huokuva karisma ovat tehneet hänestä yhden suomalaisen rap-kentän seuratuimmista tekijöistä ja tyylilajin edelläkävijöistä. Energisestä esiintymisestään ja esimerkiksi kappaleistaan Made in Italy, TÄN KAA, KYSYMYS ja KILO tunnettu Cledos julkaisi listaykköseksi nousseen ja platinarajan ylittäneen CEISSI-debyyttialbuminsa ja samannimisen lyhytelokuvan elokuussa 2020. Kokonaisuus toi artistille ehdokkuuden Emma Gaalan Vuoden artisti -kategoriassa. Aikaisempina vuosina Cledos on huomioitu Vuoden tulokas- ja Vuoden rap/r’n’b -ehdokkuuksilla.
Cledos ja BEHM julkaisivat maaliskuussa yhdessä kultarajaa lähentelevän singlen Life (Sun luo), joka nousi suoraan Spotifyn kärkeen ja usean radion soittolistalle. Alkuperäinen Life-kappale soi myös Mäkkärin mainoksen taustalla.
Kampanjaa markkinoidaan vahvasti McDonald’s-ravintoloiden lisäksi eri medioissa, ja ravintoloissa soi kampanjan aikana myös Cledoksen laatima soittolista.
Lataa kampanjakuvat täältä!
Seuraa Cledosta:
Instagram
Spotify
Tiktok
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Noora Kärki / Warner Music Finland & Babyface Music and Publishing /
noora.karki@warnermusic.com
Olli Tiainen / McDonald’s Finland
+358 40 772 1634 / olli.tiainen@fi.mcd.com